Thelonious Jaha

Thelonious Jaha były kanclerz
Aktor: Isaiah Washington — Pierwsze pojawienie: Pilot Status: Martwy

Thelonious Jaha
Informacje biograficzne
Tytuł

Kanclerz (dawniej)

Wiek

47 lat

Płeć

Mężczyzna

Status

Martwy

Powód śmierci

Dźgnięty nożem podczas walki z Bezimiennym Ziemianinem

Pozycja

Kanclerz Arki (dawniej)

Przynależność

Arka (dawniej)
Rada (dawniej)

Informacje o rodzinie
Dom

Ziemia (obecnie)
Arka (dawniej)

Rodzina

Wells Jaha (syn) Bezimienna Żona

Inne informacje
Morderstwa

Wiele egzekucji za czasów bycia Kanclerzem Arki (w tym Jake'a Griffina i Alexa Murphy'ego)

Wystąpienia
Aktor

Isaiah Washington

Sezony

1, 2, 3 4, 5

Pierwszy występ

Pilot

Ostatni występ

Red Queen

Życie na Arce

Na Arce Jaha był kanclerzem, który zawsze działał zgodnie z prawem będącym na Arce. Miał syna, Wellsa i żonę o nieznanej tożsamości. Przez wielu znienawidzony - wykonywał wiele egzekucji.

Ziemia

Na Ziemię trafił jako ostatni z 'Ludu Nieba'. Miał wystrzelić część Arki, aby ta dostała się na Ziemię, a sam umrzeć, jednakże ostatecznie sam dostał się na Ziemię. Tam dołączył do "Camp Jaha".

Trzeci sezon

W 3. sezonie Jaha wyruszył w podróż w poszukiwaniu Miasta Światła, wraz z Johnem Murphym i 10 innymi ludźmi. Niestety, podczas przygody przetrwał tylko on i Murphy, który po czasie wrócił, a Jaha postanowił dołączyć się do A.L.I.E i wspólnie wszczepić wszystkim czip. Udało mu się namówić do tego m.in. Marcusa Kane'a, Abby Griffin, Jacksona, Raven (która później wyciągnęła czip), oraz Jaspera Jordana.

Czwarty sezon

W kolejnym sezonie Jaha nie odgrywa znaczącej roli, aczkolwiek znajduje schron, który pozwala przeżyć 1200 osobom. Preferował, aby znalazła się w nim jedynie populacja z Arki, lecz Bellamy otworzył właz i wpuścił wszystkich Ziemian, co sprawiło, że musieli się oni podzielić schronem.

Piąty sezon

Niestety, Thelenious Jaha umiera na samym początku, zabity przez Bezimiennego Ziemianina. Na tym się kończy jego życie.