FANDOM

קלארק גריפין (באנגלית: Clarke Griffin) היא הדמות הראשית בעונה הראשונה, השניה, השלישית, הרביעית והחמישית. הדמות מגולמת על ידי אלייזה טיילור ועשתה את הופעתה הראשונה בפרק הפיילוט.

קלארק הייתה חלק מהמאה, קבוצה של עברייני נוער צעירים שנשלחו לכדור הארץ מ"התיבה". לפני שנכלאה, קלארק הייתה סטודנטית לרפואה והיא השתמשה בכישורים אלה גם כחובשת כאשר הם נחתו על כדור הארץ. לאחר כמה מקרי מוות במחנה שכוללים את חברה הטוב וולס, קלארק הפכה להיות מנהיגה שותפה לצד בלאמי בלייק. בהנהגתה ניסתה לנהל משא ומתן ועל הסכם שלום עם אניה והארציים, בהמשך העונה מתפתחת מלחמה בין המאה לבין הארציים אך לאחר שהצליחו להגן על המחנה, קלארק ועוד 47 עבריינים נוספים נלקחו על ידי אנשי ההר. היא ברחה מהר וות'ר ומצאה את דרכה למחנה ג'אהא, אחרי שמתגלה שלאחר החיפושים של פין, בלאמי, אוקטביה ומרפי פין ירה ב18 אנשים חפים מפשע כי חשב שקלארק נמצאת במחנה שלהם, לאחר שהארציים כועסים על מעשיו לקסה שולחת אותו להוצאה להורג אך לפני שלקסה מצליחה קלארק ניגשת לפין והורגת אותו בעצמה כדי שלא ימות בעינויים על ידי הארציים. לאחר מותו הארציים השלימו עם המחיר שנגזל מהם וקלארק סייעת ליצור ברית עם הקואליציה של הארציים, בהנהגתה של המפקדת לקסה, להילחם באנשי ההר ולשחרר משם את 47 האסירים הנוספים. עם זאת, לקסה בגדה באנשי השמיים מה שמאלץ את קלארק ובלאמי להרוג את כל אנשי ההר וגם את החפים מפשע, לאחר שאנשי השמיים חוזרים למחנה קלארק לא יכולה להשלים עם מה שהיא עשתה והיא התמלאה ברגשות אשם מה שגורם לה ללכת מהמחנה לבדה ליער ולעזוב את בלאמי עם אנשי השמיים.

שלושה חודשים לאחר מכן, בין הארציים, התפשט המוניטין של קלארק, וכיום היא מכונה "וואנהדה", מפקדת המוות. היא נתפסה ביער על ידי רואן והובאה לפוליס, שם הפכה לשגרירת אנשי השמיים ופיתחה מערכת יחסים עם לקסה מפקדת הארציים. אחרי מותה של לקסה, אונטרי נשארת בעלת הדם לילה האחרונה בפוליס והופכת למפקדת החדשה בעזרת תחבולות. קלארק נמלטת מפוליס בחזרה למחנה ג'אהא שעכשיו מכונה "ארקדיה", התקווה האחרונה לשליטה הוגנת בפוליס היא לונה אשר נשארה בעלת הדם לילה האחרונה אחרי שאונטרי הרגה את כולם. קלארק, בלאמי, אוקטביה וג'ספר מוצאים את השבט של לונה, אבל היא מסרבת להפוך למפקדת. בינתיים, א.ל.י השתלטה על ארקדיה ופוליס. כדי לעצור את א.ל.י, קלארק נאלצת להיכנס לעיר האורות ומושכת את המתג כיבוי של א.ל.י, אבל לא לפני שנודע לה כי תחנות הכוח הגרעיניות נמסו ואם היא תכבה את א.ל.י כל כדור הארץ צפוי להתמלא מקרינה וחיים על פני כדור הארץ לא יהיו אפשריים בעוד 6 חודשים, קלארק מחליטה לכבות את א.ל.י בכל זאת.

בעקבות התבוסה על א.ל.י, הזהירה קלארק את כולם על האפוקליפסה הגרעינית הצפויה, והחלה להתכונן להישרדות המין האנושי. על האי של בקה, קלארק והחבורה ניסו ליצור סרום דם לילה אשר התגלה שיכול לתת חסינות לקרינה. כדי לבדוק את ההצלחה של הסרום, הם נאלצים לבצע ניסויים על ידי חשיפה לקרינה, אבל כאשר אמורי נבחרת בכוח להיות בניסוי, קלארק מזריקה לעצמה במקום ומבצעת את הניסוי על עצמה. בסוף העונה כאשר רייבן מחוץ לבונקר, קלארק, בלאמי, מרפי ואמורי יוצאים לאי של בקה לקחת את רייבן לבונקר, אבל בסופו של דבר נגמר הזמן והם הבינו שהם לא יספיקו לחזור לבונקר לפני גל הקרינה. הקבוצה שלהם מחליטים להשתמש ברקטה כדי לחזור בחזרה לתיבה. למרבה הצער, קלארק נותרת מאחור כדי להציל את חבריה וסבלה מרעלת קרינה חמורה. עם זאת, היא שרדה בגלל דם הלילה שלה. במשך שש שנים, קלארק חיה לבד עם בתה המאמצת מאדי אשר גם לה יש דם לילה אשר אותה היא מגדלת.

ילדותה

קלארק גודלה על ידי הורים האוהבים בתיבה, אמה, אביגייל, הייתה מנהלת הרפואה ואביה, ג'ייק, היה המהנדס הראשי. הוריו של קלארק היו חברים טובים עם הקאנצלר ת'לוניוס ג'אהא, והיא הייתה החברה הטובה ביותר עם בנו של הקנצלר, וולס ג'אהא. בעקבות צעדיה של אמה, הפכה קלארק לסטודנטית לרפואה. שנה לפני שהעבריינים נשלחים לכדור הארץ, קלארק שומעת שיחה בין הוריה דנים בפגם במערכת התמיכה של התיבה וכי לתיבה הולך להגמר החמצן. מאוחר יותר באותו יום, קלארק משחקת שחמט עם וולס. קלארק אשר מוסחת על ידי חדשות, מפסידה במשחק. וולס מבחין שמשהו לא בסדר עם קלארק ושואל אותה. קלארק מספרת לו על שיחת הוריה ומשביעה את וולס לא לספר לאף אחד, כולל את אביו. לאחר ששבה לביתה, קלארק שומעת את אביה מכין סרטון שחושף את האמת על משבר החמצן של התיבה. היא מתעמתת איתו וצועקת על אביה כי אם הוא יפרסם את הסרטון ישלחו אותו להוצאה להורג. קלארק מתעקשת שאביה לא יעשה את זה אך הוא עושה זאת בכל זאת. רגעים ספורים אחר כך נפתחת דלת ביתם, והמשמר של התיבה עוצרים את ג'ייק על סעיף בגידה. קלארק מחבקת אותו לשלום לפני הוצאתו להורג על פשעו. לאחר שאביה הוצא להורג, קלארק נעצרת מיד על בגידה ונשלחת לבידוד בבית הכלא לנוער בתיבה.

אישיותה

קלארק היא עקשנית, נחושה ואינטליגנטית. כמנהיגה הטבעית, קלארק שקולת דעת. עם זאת, היא הוכיחה לקבל החלטות אימפולסיביות. היא גם הוגנת, חסרת אנוכיות, גם אחרי מות אביה, קלארק מראה רמה גבוהה של מסירות והערצה כלפיו. יש לה אינסטינקט אימהי טבעי, כפי שמוצג כאשר היא מנחמת את שארלוט ומאוחר יותר גם מגנה עליה אף שהיא הרגה את חברה הטוב ביותר. היא מהירה להאשים בלי להסתכל על העובדות והראה שיפוט לקוי אשר מה שגרם למותה של שארלוט. למרות העולם הקשוח שהיא חיה בו, קלארק נחושה בדעתה להציל את חיי כולם, גם אם לא מגיע להם להינצל; אשר ניכר כאשר היא עוזרת לג'ון מרפי, שפעם ניסה להרוג אותה והוא אחראי באופן חלקי על מותו של שארלוט. לקלארק יש מצפון מוסרי חזק; אפילו עד כדי עצירת המאה מלהרוג את אניה, אויבם.

שלא כמו בלאמי בלייק, המנהיג השותף שלה, קלארק היא אידיאליסטית ולא רואה שום סיבה לעינויים, אכזריות או אלימות. והיא מנסה להימנע מלחימה. עם זאת, היא תבגוד באמונות שלה כדי להגן על אלה שהיא דואגת; היא גם הסכימה עם בלאמי להביא רובים למחנה לשם הגנה, גם אם היא לא אהבה את המחשבה.

קלארק ניסתה לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור המחנה, אשר לעיתים קרובות הובילו אותה לערער את הסמכות של בלאמי לשליטה. לקלארק יש מוח מפתיע להפליא, לוחמה ואסטרטגיה. היא מתוארת כמנהיגה טבעית, במיוחד על ידי אמה; אשר מזכירה לקלארק שקיבלה את תכונות המנהיגות שלה מאביה. אביה של קלארק אמר לה שהיא מקבלת את עקשנותה מאמה. היא מראה לעיתים קרובות בגרות וחוכמה מעבר לגילה. למרות זאת יש לה צד פגיע, אשר היא רק מראה סביב אלה שאוהבים אותה.

קלארק מתוארת גם כאמנותית, אחת מנקודות החוזק שלה, שנראו על ציורי התא שלה בכלא בתיבה וגם במהלך שש השנים שהייתה לבד על האדמה היא ציירה את חבריה אשר התגעגעה אליהם.

מראה חיצוני

קלארק היא אישה צעירה ויפה עם עור חיוור, עיניים כחולות, פנים עגולות, סנטר גומות, ושיער בלונדיני. השיער שלה הוא משוך לעיתים קרובות לקוקו או חצי פזור. קלארק היא בגובה 1.65 מטר. היא לעיתם קרובות עונדת עגילים. היא בדרך כלל לובשת חולצות תרמיות עם שרוולים ארוכים עם חפתים סרוגה בשילוב עם מעיל, ג'ינס כהה, ומגפיים. היא מוצגת לעיתים קרובות בצבעים כהים כגון; שחור, אפור, כחול כהה, ירוק כהה.

בעונה השלישית, קלארק נמלטת מהמחנה ויש פרס על שמה לכן היא מנסה להסתוות והיא מתחילה ללבוש בגדים של ארציים שכוללים שיער קלוע בצמות וצבעי המלחמה. במשך זמן קצר צבעה את השיער לאדום, אך הוא נשטף כאשר רואן מנסה להטביע אותה בנהר.

בעונה החמישית, לקלארק יש שיער קצר עד הכתפיים ופסים ורודים בשיער.

קורבנות הריגה